Pempem girbe görbe kalandjai

Napi kalandjaim az élet nevezetű játékban.

Friss topikok

  • szeditke: Mennyit fejlődött a kis Panka! Nagyon szépek a gyermekeid Pemi! (2010.06.20. 13:00) Még videó:
  • babszika/Ria: És ezt még élvezte is... apám, nem semmi ez a Panka! Nekem csak a nézéstől is szédülő érzésem let... (2010.02.19. 07:45) Videók negyedik adag
  • misspony: Ultrahangos a párásító? Az bezavar!!! A történet mostanra nagyon viccesen hangzik, gondolom ott ... (2010.01.30. 21:59) Digi mérleg
  • harivera: pemi kukk a blogomba jacsobaba.freeblog.hu/ (2010.01.29. 18:10) Meglepi Apának
  • *Viki*: Helyes a bőgés! :) (2010.01.17. 09:24) Mártír anyu

Linkblog

Harry Potter után szabadon

2011.07.23. 14:40 Pempem

Cipő és cipő és cipő a futás egyetlen és elengedhetetlen kelléke. Mondja mindenki. Sok sok sokan és tényleg sokan kérdeztek, hogy miben futok és mi a jó. Erre írtam már, hogy passz és tényleg nem találtam MÉG meg a tökéletes választ. Így hogy idén  már több mint 700 km túl vagyok és olvasok is a témába le kellett vonnom egy két következtetést. De még mindig nem mondanám, hogy tudom a helyes választ.

 Első sorban nagyon nem mindegy, hogy mennyit fut az ember. Az sem mindegy, hogy hányszor. De az elsődleges szempont a táv. A legegyszerűbb azt mondani, hogy minden távra vegyél egy baromi jó drága cipőt és minden rendben lesz, de nem ilyen egyszerű a dolog. Szóval azt mondanám 6 km-ig szinte mindegy miben futsz. Az azért igaz, hogy az olcsó cipőket kb 500 km-enként érdemes lecserélni. Nem látszik rajta, de a rugózása tartása össze eshet. Mindenkinek van egy kis gerinc ferdülése, az az oldal jobban terhelődik az a cipő jobban össze esik. Hosszú távon terheli a gerincet, derekat stb. Ezért érdemes cserélni.  

Ami nagyon nem mindegy a cipő mérete. Ez is a távtól függ. Maradunk még a 6 km-nél, ekkora távon max 0.3 cm kell nagyobb cipő mint a talpad leghosszabb pontja (lerakod körbe rajzoltatod valakivel és a két legtávolabbi pontot leméred, nem biztos, hogy a nagy lábujjad a leghosszabb).  Mikor ennyit futottam két dechatlonos cipőt nyúztam egy nyárit meg egy télit.  Mivel 35.5 feles a lábam 22.2 cm hosszú 36-t vettem és semmi bajom nem volt.

Aztán emeltem a távot. És jöttek a problémák. Itt ott megnyomta a cipő a körmömet. Szép sorba hagytam el őket. Voltam a spuri futóboltba hajtogatták, hogy nagyobb cipő kell. Próbáltam nagyobbat. Csak kijárt belőle a sarkam. Próba képen vettem is egy seems 37-es cipőt. Futottam is benne. 10 km alatt csapni való volt, mert járt benne a sarkam. Képtelen voltam jól felvenni. 15 km körül jó lett, viszont a talp élemre sikerült remek kis hólyagokat futni. Ezek sokkal jobba fájnak, mint a köröm leesés.

Elmentem a nyúlcipő futóboltba ahol végre értelmesen tudtam beszélgetni valakivel aki ért hozzá. Szépen  megnézte a lábam. Hogy alapvetően nem azért kell nagy cipő, hogy a hossza jó legyen. Hanem azért mert szét terülnek a lábujjaim és ahogy egyre hosszabbak futok és megduzzad a lábam nem férnek el a lábujjaim és ezért nyomódik meg a körmöm. Ezért olyan cipőt kell választanom ami elég széles. Többet fel is próbáltam és egy asics Nimbusz 12-re esett a választás (mint a Potter filmben a nimbusz 2000 volt a nyerő remélem nálam ez a 12-es lesz az) (http://edzesonline.hu/teszt/1004/asics_gel_nimbus_12,_fiatalito_varazscipo) ebből is 38-asra. Igen igen 8-as a 6-os lábamra, mert ez elég széles és az aszimmetrikus kötés miatt meg tudom úgy szorítani, hogy ne járjon ki belőle a sarkam. Jövő héten le is fogom tudni tesztelni.

Eddig egy pár jó futó cipőbe gondolkodtam. De ma felnyílt a szemem, hogy kell egy 10 km-ig és egy a hosszú távokra. A láb megdagadása egyenesen arányos a futással töltött idővel. (Aha erre teljesen magamtól jöttem rá.) Így másba fogok futni ha csak egy órát futok és másba ha 2 órát vagy többet töltök futással. Azt is megfigyeltem, hogy ha reggel futok csak reggeli után, akkor nem dagad meg annyira a lábam (nem esett le a körmöm hosszú távon) mint ha délután futottam többet. Ez valószínűleg a víz háztartással lehet összefüggésbe, hogy napközben megiszok 2 liter folyadékot talán ez befolyásolja, hogy mekkora lesz a lábam futás közben. A másik ami érdekes, hogy télen talán a hideg miatt nem volt ilyen problémám (nem esett le a körmöm hosszú távon).

Mivel nekem a 37-be az oldalán lett hólyag azt hittem befelé dől a lábam (megjegyzem a spuriba futottam szakember előtt és ő is ezt mondta). De ma felvilágosultam, hogy mivel a lábujjam szétterült volna de nem volt hely a cipőbe ezért lett oldalt hólyag. Vizsgálat alapján egyenes tartású a lábam. Meg is lepődtem anno a befelé tartásos megjegyzésen, mert egyszer próbáltam olya cipőbe futni aminek volt extra oldaltartása befelé hajló futóknak de sikítva raktam le mert 10 km után nagyon kényelmetlen volt.

Ezért mondom, hogy nagyon nehéz megmondani, hogy kinek mi a jó futócipő. Mondjam, hogy a nike, adidas, saucony, asics, reebok, kalenji, seems  (ennyit próbáltam eddigi életembe)  a jó cipő mikor a márka tök lényegtelen (na jó nem de igazából elmondható, hogy az összes márkának van jól fejlesztett drága cipője). A méret a lényeg, hogy mekkora a lábad és mikor és mennyit futsz.  A másik, hogy milyen lábtartással futsz, merre dől a lábad futás közbe.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pempem.blog.hu/api/trackback/id/tr803091438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása