Pempem girbe görbe kalandjai

Napi kalandjaim az élet nevezetű játékban.

Friss topikok

  • szeditke: Mennyit fejlődött a kis Panka! Nagyon szépek a gyermekeid Pemi! (2010.06.20. 13:00) Még videó:
  • babszika/Ria: És ezt még élvezte is... apám, nem semmi ez a Panka! Nekem csak a nézéstől is szédülő érzésem let... (2010.02.19. 07:45) Videók negyedik adag
  • misspony: Ultrahangos a párásító? Az bezavar!!! A történet mostanra nagyon viccesen hangzik, gondolom ott ... (2010.01.30. 21:59) Digi mérleg
  • harivera: pemi kukk a blogomba jacsobaba.freeblog.hu/ (2010.01.29. 18:10) Meglepi Apának
  • *Viki*: Helyes a bőgés! :) (2010.01.17. 09:24) Mártír anyu

Linkblog

Mindenkit haza várnak:

2010.11.22. 17:18 Pempem

 

                Hol is kezdjem, ezt a bejegyzést fejben már nagyon régen elkezdtem írni. Pontosabban épp a most töltött nyaralásom alatt. Mikor Egyiptom utcát egy busszal jártuk az éj közepén. Csak én és a barátnőm kapott sikító frászt attól, hogy a tök sötétben nem használtunk világítást. Tényleg tök sötét volt a közvilágítás meg olyan véletlen szerűen működő lámpákból állt, véletlenül sem világítottak azok a lámpák amelyek alatt elhaladtunk. Ha utolértünk egy járművet vagy ő minket jött egy villantás és egy duda szó, amitől megfagyott a vér az ereimbe és görcsösen kapaszkodtam az ülésembe. (Közben nézem, hogy szerintem az egyik gyermekem tuti playmate lesz, mert úgy húzza le magáról a rugit mintha fizetnének érte.) Az igaz, hogy ott nem bonyolították túl az úthálózatót. Nehogy túl sok mindent meg kelljen tanulni csak egyesen lehet haladni, osztott pályás úttest általában 2*2 sáv. Ja ha te az ellenkező irányba szeretnél menni, akkor haladj előre a következő visza fordító sávig és fordulj vissza. Így ha elvittek valahová, a 2-3 visszafordulás után garantáltam nem tudtam, hogy melyik bolygón vagy. Nem, hogy visszataláljak a szállodához. Össz vissz egyetlen egy kereszteződést láttam, de rögtön lámpásat. Meg is kérdeztük, hogy hogyan is alakult ez ki. Mesélték, hogy anno kezdték itt az angolok az ész osztást, így balra tarts volt, aztán jöttek a franciák és jött a jobbra, aztán volt egy kis csetepaté megint angolok és megint balra, a modern időkbe meg váltottak jobbra és nem csoda ha már nem tudják merre az előre. Ezért mindenkinek jobb, ha nem bonyolítják ezt a kanyarodás dolgot semerre sem. Hát kb ilyen az út (itt csak 2 vissza fordulás van): https://www.youtube.com/watch?v=FYBM8lG-PBQ Mivel a sikeres vezetési engedélyhez 5 perc baleset mentes egyenesen megtett út kell, nem is érdemes ezt túlbonyolítani.
                Ha már szóba kerültek az angolok őket nem ecsetelném. A járda szélén állva kapkodom a fejem jobbról balra balról jobbra. Ha sikerül épségben átjutnom, akkor 10- esetből 8* rossz buszra szállok és épp az ellenkező irányba megyek. De nem baj, mert ha ráérek nem kell leszállnom és előbb utóbb oda érek ahová tartottam. A metró tudott megviccelni, mert az, hogy nem onnan jön ahonnan vártam az meg sem lepett, de hogy bejött balról felszálltam és ugyanarra indult amerről jött egy kisebb pánik rohamot váltott ki belőlem. Aztán elmagyarázták, hogy van olyan vonal (a fekete: http://www.europe-hotels.gr/london/metro.jpg ) a minek 3 végállomása van. Aztán mer nem tudtam kinyomozni, hogy honnan tudja az ember lánya, hogy épp melyik felé tartunk.
                Aztán itt a rémálom a köbön, a Vietnámi közlekedés. Ahol egy kisebb városba csöppentem itt csak 7 millió ember volt az utcákon, mondhatnám mind robogón. Egész családok utaztak egy egy járművön. Láttam dinszót szállító robogót meg ablaktáblát. (Feladat, hány hűtőgép szállító robogót lát a kisfilmen: https://www.youtube.com/watch?v=-JNWucQJGVI ) Komcsi a csávó egyik kezével kormányzott a másikkal tartotta az ölben lévő ablaktáblát. Totális volt a káosz, elején próbáltuk ki ismerni magunkat, hogy ki kivel van, de gyorsan elmagyarázták, hogy nincsenek szabályok. (A káoszón kb ilyesmit értek: https://www.youtube.com/watch?v=ebkogYErN3Y )Semmilyen. Mindenki amivel, ahogy amerre tud. Nem hittük el. Aztán mikor elmentünk egy kirándulásra és a részeg sofőr leesett a kocsival az útról, kihívtuk a rendőrt (nagyon csodálkoztak, hiába bizonygattuk, hogy a biztosításunk miatt kell a papír a sérült cuccokról), megvonta a vállát dumált 2 percet a sráccal és mindenki mehetett az útjára. Igen igen, a részeg vissza a volán mögé és vihette a kocsit ahová akarta.
                Nehogy azt gondoljuk, hogy nálunk jobb a helyzet. Azt, hogy a budapesti közlekedés felér egy kiképző táborral, egyszerre edzi az ember lelkét (ha nem hagyja magát leszorítani) és a reflexeit (hú de nehéz üvöltő gyerek mellet írni. Hogy miért üvölt a gyerek hát ez a szokása. Az egyiknek meg van a napi üvöltés adagja és ha a fejem tetejére állok sem üvölt kevesebbet, próbáltam lekenyerezni (szó szerint is) már mindennel de ehhez valahogy ragaszkodik a szentem. Szerintem jutalékot fog kapni a fodrászomtól, mert rohamosan őszülök mellette.) Szóval adva van a közlekedési kultúránk, illetve tényleg nem bírok írni üvöltésbe nincs adva, mert kő bunkók vagyunk és rendszeresen csapunk el még a zebrán is kismamákat babakocsival együtt. Ha gyalog megyek sétálni a lányokkal babakocsival, akkor át kell kelnem a Gazdagréti úton, mert megszűnik a járda az egyik oldalon a másik oldalon meg onnantól van járda, de sajnos nincs zebra. Mikor írtam a jegyzőnek, hogy ez életveszélyes, az volt a válasza:
Tisztelt …….!
 
A Gazdagréti úton a Rétköz utcai csomóponttól indulva a jobb oldalon (a lakótelep oldalán) végig, egészen a Rétköz utca újabb csomópontjáig, a bal oldalon a Nevegy utca csatlakozásáig van járda.
Tovább haladva a bal oldalon megszűnnek a lakóházak, kiépített parkolók és a templom területe következik, majd újabb parkolók vannak a Rétköz utca felső csatlakozásáig.
A Gazdagréti út érintett, mintegy 1400 méteres szakaszán 5 db gyalogátkelő található: a Rétkerülő utcánál, a Törökugrató utcánál, a Torbágy utcánál, a Csíki-hegyek utcánál és a Gazdagréti tér aljánál. Ezek a gyalogátkelők a bal oldalon lévő buszmegállók megközelítését is biztosítják.
Idei évben a Gazdagréti út - Rétköz utca felső csomópontjában a hiányzó ágon is felfestésre kerül a zebra, valamint az utána következő szakaszon járda is épül.
A gyalogátkelők létesítésének komoly kritériumai vannak, az úton haladó járműforgalom nagyságától és az utat keresztezni kívánó gyalogosok számától függ. A parkolókat egyszerre, egy helyen nem közelítik meg annyian, hogy valamelyik helyszínre indokolt lenne zebrát kijelölni. (óránként legalább 100 gyalogosnak kellene áthaladni)
Jelenleg a gyalogátkelők kb. 250-280 méterenként következnek, így jelentős többlet út megtételére nem kényszerítik az áthaladni kívánókat. Az elmúlt években a sűrítésükre nem érkezett igény.
 
A fentiek alapján kérem válaszom szíves elfogadását.
 


                                                                                  Tisztelettel:
 

                                                                                                               Tóth-Szili Katalin
Sajnos Katalin meg sem nézte, hogy melyik szakaszra írtam a problémát (a Gazdagréti tértől a Törökbálinti út szakasz). Ennyi erővel, írhatta volna, hogy Székesfehérváron hol találok zebrákat. Félő, hogy ez a hozzá állás az egész rendszerre igaz. Ilyen oda nem figyelésekből születhetnek az ilyen balesetek: https://www.youtube.com/watch?v=8zoLRnwPkuk Biztos vagyok benne, hogy ha egyértelmű lett volna a szakasz akkor ezek a fiatalok még ÉLNÉNEK!!! Rendszeresen járok Budaörsön az m7-re vezető szakasz környékén és az sem egyértelmű, sokszor látok kocsikat vissza tolatni, akik majdnem rossz irányba kanyarodnak fel.
Kérek mindenkit aki kormány mögé ül, figyeljen nagyon mert mindenkit haza várnak!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pempem.blog.hu/api/trackback/id/tr872465919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása